Seat té previst posar en marxa un pla global de reducció de costos per fer front a la caiguda de les vendes i intentar superar aquest 2013 sense haver d’acomiadar personal fix, tot i que no s’ha descartat la mesura. De fet, l’empresa ha plantejat als sindicats una via ràpida per aconseguir l’estalvi dels vuit milions d’euros, que és acomiadar 340 treballadors tècnics o de mà d’obra indirecta. Això afectaria  els enginyers, el personal de logística i de qualitat, els comercials, el departament de recursos humans i producció, entre altres professionals. Actualment hi ha en plantilla 5.000 treballadors tècnics. 

En la reunió d’aquest dimarts els sindicats han presentat als representants de Seat una proposta de flexibilitat laboral que permetria aquest estalvi de costos xifrat en vuit milions d’euros. Segons el representant dels treballadors d’UGT al Comitè d’Empresa, Matías Carnero, “l’empresa ha rebut la proposta amb bons ulls i l’estudiarà”. Segons Carnero el sindicat té un paquet de mesures de flexibilitat laboral que permetin redistribuir la feina, reduir costos i evitar d’aquesta manera que ningú no vagi fora”. El portaveu de Seat insisteix que la prioritat de la multinacional és “intentar aguantar el 2013 mantenint la plantilla” després d’un 2012 en què les vendes van caure un 8,3%, fins a 321.000 automòbils. Si les negociacions no prosperen, la retallada de la plantilla per a aquest any podria ascendir a 740 empleats (els 340 d’oficines i els 400 contractats per ETT).

Precisament, aquest dilluns Seat va anunciar que no renovarà el contracte a 400 treballadors temporals de la planta de Martorell, una mesura que afirmen que és irreversible. La majoria de contractes, que acabaran el mes de març, no es renovaran perquè se suprimirà un torn de treball de la línia de producció del model Ibiza. L’empresa, però, deixa la porta oberta a una possible contractació de nous treballadors temporals en cas que hi hagi un repunt de la demanda.