Segons els comerciants, avançar l’inici de rebaixes un dia va ajudar a evitar la coincidència amb la primera operació sortida de vacances d’estiu. Així molta gent, abans de marxar de vacances, ha pogut aprofitar les rebaixes. Es preveu que la tendència a la recuperació econòmica comporti un augment de les vendes d’entre el 2 i al 5 % respecte a l’any passat. S’espera que la perfumeria i la cosmètica i també la moda siguin els tres sectors que més vendes tinguin aquests dies, amb descomptes que poden arribar al 70 %.
La campanya d’estiu de rebaixes podria ser l’última marcada al calendari de forma oficial abans de la liberalització que preveu el projecte de la nova llei de comerç catalana, pendent d’aprovació al Parlament. La nova normativa trasllada als comerciants la competència per escollir el període en què fer descomptes, malgrat que la Generalitat continuarà proposant dos períodes concrets, un a l’hivern i l’altre a l’estiu.
Bones sensacions durant el primer cap de setmana
Des de la Fundació Barcelona Comerç, l’entitat que aglutina els eixos comercials de la ciutat, asseguren que la campanya de rebaixes ha arrencat amb força. A través d’un comunicat, es mostren positius perquè “l’afluència de compradors a les botigues s’ha fet notar”.
Pel que fa al diumenge d’obertura comercial, el seguiment als eixos comercials ha estat pràcticament inexistent, com és habitual, i moltes botigues han decidit tancar.