(ACN / Redacció) Quan parlem d’audiovisual pensem en pantalles, però l’ISE 2024 va més enllà. El saló consta aquest any de set àrees tecnològiques que abasten tot el sector audiovisual professional: la secció d’àudio, producció de contingut i distribució, senyalització digital, educació i tecnologia, enllumenat i escenaris, edificis intel·ligents i sistemes de comunicacions unificats. Empreses com la xinesa BOE aprofiten per mostrar els seus televisors d’alta resolució de 16K.

Realitat immersiva en diversos formats

També arriba amb força la realitat immersiva. El gegant de la indústria Samsung aposta pels projectors i la realitat immersiva. N’hi ha, fins i tot, en forma de paraigua amb una cascada multicolor d’Epson o una sala de reunions immersiva de Panasonic.

El món educatiu també viu la seva pròpia revolució amb aules a distància com el ONE ROOM, un projecte que facilita les classes híbrides, presencials i a distància, amb un so dirigit i immersiu.

700 m² dedicats als drons

Els drons són una altra de les grans apostes d’aquest any a la fira audiovisual ISE. Disposen del seu propi espai de 700 m², la Drone Arena, i aquí els experts del sector fan les seves demostracions i explicacions per utilitzar en aplicacions específiques. Els assistents també poden pilotar un dron al voltant d’una cursa d’obstacles construïda especialment pel saló.

Els espectacles amb drons tenen cada cop més èxit i són protagonistes d’esdeveniments multitudinaris. Ara, la tendència és fer volar drons dins d’edificis. “Per què no volar dins un teatre? O en un sopar? És una oportunitat de posar aquest art i tecnologia al servei de l’espectacle”, ha apuntat Fran Arnau, responsable de Flock Drone Art, una companyia que té grans reptes aquest any, com ara la inauguració de la Copa Amèrica.