Aquesta és la part visible del nou sistema energètic de l'estació Barcelona Nord. Des de l'octubre aquest sistema de tubs manté l'edifici a 19 graus de manera permanent gràcies a l'energia geotèrmica, és a dir, la que aprofita l'escalfor de la profunditat de la terra. Gràcies a uns conductes situats sota aquesta part de l'estació, a 100 metres de profunditat, es capta la temperatura que hi ha en aquest punt de la terra, i que és permanent durant tot l'any. Dins d'aquests conductes subterranis hi passa aigua, que transmet la temperatura a l'aire que després surt dins de l'estació. Aquest sistema energètic ha d'ajudar a mantenir durant tot l'any una estació amb un flux constant de passatgers. L'any passat hi van passar més de 2.100.000 persones i a més està oberta durant tot l'any les 24 hores del dia. Es calcula que permetrà estalviar 70.000 euros en la factura anual de despesa energètica de l'estació, és a dir, entre un 40 i un 60 per cent. FAUSTINO CORCHERO, cap d'estacions d'autobusos de BSM "Con el sistema que teníamos anteriormente era complicado y costoso. Ahora va a ser más sencillo, y sobre todo un ahorro importante en los costes, y una mejora en el confort del viajero." La instal·lació d'aquesta energia renovable ha costat prop de 740.000 euros, però es preveu que quedarà amortitzada d'aquí a set anys.

Des de l’octubre aquest sistema de tubs manté l’edifici a 19 graus de manera permanent gràcies a l’energia geotèrmica, és a dir, la que aprofita l’escalfor de la profunditat de la Terra.

Gràcies a uns conductes situats sota aquesta part de l’estació, a 100 metres de profunditat, es capta la temperatura que hi ha en aquest punt de la Terra, que és permanent durant tot l’any. Dins d’aquests conductes subterranis hi passa aigua, que transmet la temperatura a l’aire que després surt dins de l’estació.

La instal·lació d’aquesta energia renovable ha costat prop de 740.000 euros, però es preveu que quedarà amortitzada d’aquí a set anys.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a