MIQUEL RODRÍGUEZ, director del 080 Barcelona Fashion "El 080 és alguna cosa més que una passarel·la?" "Penso que sí, per una raó de sortida. És una passarel·la que pretén estar en el circuit mundial, però sí que és una cosa més. Jo sempre parlo que és un punt de trobada, un punt de trobada sectorial. La vitalitat que té Catalunya i Barcelona al davant de creació i de moda, intentem que el 080 sigui aquell punt en què ens puguem trobar tots els que estem a l'entorn del fantàstic món de la moda. Hi ha hagut un canvi, de l'època en la qual parles, la força estava en la producció i en aquests moments la força està en la distribució. Aquesta distribució està empenyent a una distribució. Nosaltres tenim grans gegants de la distribució, Desigual, Mango, Custo. Empreses d'aquí que quant a distribució a Catalunya, Espanya i el món, és brutal la força que tenen. Això fa que de retruc hi hagi una producció a casa nostra. Hem passat d'un estadi en què produíem i no veníem gaire a un altre en què venem molt i fem que s'hagi de produir a casa nostra i forçosament a fora."
Quan falten tres dies perquè engegui la quinzena edició del 080 Barcelona Fashion, a les Reials Drassanes, el director del saló ha ressaltat el certamen i ha destacat “la vitalitat” de Catalunya i Barcelona en el món de la creació. Segons Miquel Rodríguez, la passarel·la se situa en la cinquena posició del circuit mundial de la moda i pretén ser “una punta de llança de la moda de casa nostra”, que ara està “renaixent”.
Rodríguez ha valorat el moment que viu el sector del tèxtil i la moda al país: “La força està en la distribució”, quan anys enrere n’era la producció. El director del 080 considera que hi ha tres multinacionals catalanes -Custo, Mango i Desigual- amb una força “brutal” que distribueixen a tot el món i que, de retruc, contribueixen a incrementar la producció a Catalunya. “Hem passat d’un estadi en què produíem i no veníem gaire a un altre en què venem molt i fem que s’hagi de produir a casa nostra i forçosament a fora”.