JOSEP M. GAY DE LIÉBANA, economista: "Des d'aquí demanar-li, jo l'aprecio, a l'Ada Colau, que no retalli res del que serien ajudes cap al circuit. Jo estic d'acord amb les polítiques socials però tampoc hem de sacrificar aquesta plataforma que tenim universal." CARMELO EZPELETA, conseller delegat de Dorna Sports: "El campeonato del mundo de motociclismo ha transportado el nombre de Catalunya en el único evento mundial que se llama campeonato de Catalunya, no hay ningún otro que se llame así. Entonces, tienen que leerlo los que lo tienen que leer."

El 34 per cent dels assistents al premi són ciutadans estrangers, que fan estades, en molts casos, de més de cinc dies, i que trien majoritàriament allotjar-se en hotels. La despesa mitjana dels visitants de fora és de 1.000 euros per persona.

Amb totes aquestes xifres a la mà, tant des de l’organització com el món econòmic, han enviat un missatge més o menys directe a la futura alcaldessa per si es replanteja l’aportació de quatre milions d’euros que l’Ajuntament fa al Consorci del Circuit de Catalunya. L’economista Josep Maria Gay de Liébana ha reconegut que manté una relació cordial amb la futura alcaldessa, Ada Colau, però li ha demanat que no retalli al circuit: “Tot i que estic d’acord amb les polítiques socials no hem de sacrificar aquesta plataforma universal.” En una línia similar des de l’organització del Gran Premi de Moto GP han recordat que l’esdeveniment ha ajudat a situar el nom de Catalunya al món.

L’estudi sobre l’impacte econòmic del gran premi s’ha presentat al Col·legi d’Economistes. Elaborat per DEP Institut, s’ha calculat a partir de les dades d’una enquesta en línia a 1.069 espectadors i de dades pròpies del circuit. L’any passat el 54,3% dels assistents van ser catalans; l’11,6%, de la resta d’Espanya; i el 34,1%, de la resta del món (bàsicament de França, el Regne Unit i Itàlia). Segons el director general de DEP Institut, Josep Lluís Segú, aquest impacte repercuteix “especialment en el sector de l’hoteleria i la restauració (28,5 milions) i en el de transports i comunicacions (22,8 milions)”.