Els comerciants del Poble-sec ja feia temps que treballaven a millorar les eines digitals perquè les botigues del barri no perdessin el tren de la compra en línia. Amb l’arribada de la pandèmia, “ens hem hagut de posar les piles molt ràpidament”, explica Manel Tort, propietari de la Peixateria Maria Lluïsa i president de l’Associació de Comerciants Poble-sec.

El 18 de maig, van posar en funcionament una eina nova, que han batejat com a Market-Sec. “Estava en marxa”, diu Tort, però reconeix que “hauria trigat molt més i l’estat d’alarma ha disparat els temps”. Es tracta d’una plataforma “molt àgil”, tot i que pel president de l’associació “no deixa de ser ara mateix un directori dels comerços del barri que fan un servei a domicili o un ‘take away'”. Per això, ara estan treballant amb CooperaSec “per veure si podem aprofitar alguna de les cooperatives per fer el servei a domicili sense que s’hi impliquin directament ni el client ni el comerç”.

Segons Tort, els comerciants del barri “sempre hem portat a casa les necessitats de la gent quan una persona ha estat malalta”, tot i que també reconeix que “s’ha fet més aquests dies indiscutiblement”. El president de l’associació explica que “hem tingut gent que ha estat confinada per salut o per teletreball i no han pogut sortir i aquest servei a domicili s’ha fet més”.

Pel que fa a la seva peixateria, assegura que “la setmana anterior al confinament ja vam notar un increment dia a dia”. Des d’aleshores, diu Manel Tort, han fet “jornades maratonianes” i “no hem parat de treballar pels nostres veïns perquè no els podíem deixar abandonats“.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a