La remodelació del centre comercial es va iniciar el primer trimestre de 2012 i ha comportat la transformació de l’antic carrer Verd. Aquest espai era una galeria sota sostre i ara s’ha convertit en un espai obert, destinat al sector de la restauració. La intenció de la companyia Unibail-Rodamco, encarregada del projecte, és integrar el centre comercial a la trama urbana i apostar per un model de comerç al carrer. En aquesta primera fase s’hi han invertit 20 milions d’euros, als quals cal afegir els 95 milions que en costarà la segona fase. El pressupost depén de finançament privat però ha calgut el vist-i-plau de l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat per a l’àmbit urbanístic.

Una nova façana comercial de vidre per a 2014

La segona fase de la remodelació engegarà el 2014 i preveu canviar-ne tot el perímetre amb façanes de vidre. S’eliminaran la planta alta del centre, les galeries tancades i les passarel·les existents. D’aquesta manera, les botigues tindran doble nivell però només s’hi accedirà des del carrer. Aquesta actuació obligarà a reordenar els comerços i millorar-ne la connexió amb l’entorn. De fet, l’accés des de la Gran Via guanyarà en accessibilitat i, segons la companyia, permetrà un enllaç directe entre el barri del Clot i la Gran Via amb la Diagonal i el districte 22@.

El projecte arquitectònic corre a càrrec d’L35 Arquitectes i, d’altra banda, l’estudi de Xavier Mariscal s’encarregarà de dissenyar-ne la nova imatge gràfica i elements urbans com el mobiliari.

Previsió d’augmentar visitants i llocs de feina

Actualment, el Centre Comercial Glòries rep una afluència de 12 milions de visitants l’any. S’estima que, amb la remodelació acabada, el nombre de persones que el visiten serà de 17 milions. El centre dóna feina a 4.000 treballadors, que es calcula que augmentaran en 800 persones quan les obres finalitzin.