Cada matí, en Marc dedica 30 segons a aquesta aplicació de mòbil. S'anomena Happyforce i serveix per millorar la comunicació entre els responsables d'una empresa i els seus treballadors. El seu funcionament és ben senzill. Primer de tot, s'ha de seleccionar una d'aquestes cares: així defineixen l'estat d'ànim i, després, es poden fer comentaris. I tot això es fa de forma anònima. MARC ESPINOSA, treballador Magento "Al ser un 'feedback' anónimo puedes decir lo que quieras sin miedo a represalias y está bien porque ves lo que piensa la gente de tu alrededor y ver cómo esta el nivel de felicidad de la empresa." La seixantena de persones que treballen a aquesta empresa, Magento, utilitzen l'aplicació. El principal "feedback" és sobre temes operatius com l'aire condicionat o tenir un bon lloc de feina amb espai i una bona cadira, i el que més valoren els treballadors és que els escoltin. ANTONIO RODRÍGUEZ, responsable Magento a Barcelona "Cuando se contrata un alto cargo en la empresa se anuncia en toda la empresa, se mandan emails, y esto es algo que no se hace en un cargo más bajo. Es una cosa que la gente piensa que pasa porque esta persona és más importante que yo. Son conversaciones que no surgirían de otra manera y de esta manera, sí." L'objectiu és crear un ambient laboral agradable, perquè així s'augmenta la productivitat. I no només això: el que han notat els creadors d'aquesta aplicació és que s'ha reduït de forma notable el nombre de persones que marxen de les empreses. Per tant, les companyies aconsegueixen retenir el talent. ÁLEX RÍOS, conseller delegat de Happyforce "Tuvieron un problema y cada semana en cada departamento se iba una persona. Y la empresa no quería que se fuesen. Lo que se dieron cuenta es que la gente que se quedaba decía 'se ha ido otro compañero' y la empresa no hace nada para evitarlo. Eso provocaba una relación en cadena de decir 'no me quereis aquí, pues me voy'." A través de Happyforce, aquesta empresa va detectar el problema i va millorar la comunicació amb els treballadors.

Un bon entorn laboral es tradueix en més productivitat, ho diuen tots els experts. Per aconseguir crear aquest ambient, un grup de creadors d’aplicacions per a mòbils n’ha creat una que es pot fer servir en tot tipus de negocis. Els treballadors han d’entrar cada dia en aquesta aplicació i dir quin és el seu estat d’ànim. Després poden comentar el que vulguin, ja siguin problemes que s’han trobat o valorar les darreres decisions que s’han pres a l’empresa. Tot això ho fan de forma anònima. Això fa que pràcticament tothom hi participi. Actualment, una vintena d’empreses utilitzen aquest sistema, el que representa més de 3.000 treballadors.

Les primeres interaccions un cop s’instal·la l’aplicació sempre són sobre temes operatius, com ara que l’aire condicionat està massa alt, que hi ha molt soroll a la feina o que l’ordinador va lent. Més endavant, apareixen altres temes de fons. Els treballadors fan diferents propostes, com per exemple fer horaris intensius. Cada empresa es troba amb diferents situacions. A vegades, algunes de les qüestions que es plantegen no s’acaben aplicant perquè els responsables del negoci les consideren inviables, però el que més valoren els treballadors és que almenys se’ls escoltin.

Retenir el talent

Una de les coses que han notat aquestes empreses amb la implantació de l’aplicació és que s’ha reduït el nombre de persones que marxen de la feina. A través de Happyforce, l’empresa detecta per què les persones abandonen els llocs de treball. A partir d’aquí, canvien les formes de gestió i, d’aquesta manera, no perden el talent dels seus treballadors.

L’aplicació es va crear el setembre passat i actualment la utilitzen empreses d’arreu d’Espanya i de perfils ben variats: negocis tecnològics, industrials i de serveis. L’objectiu dels seus creadors de cara a l’any vinent és exportar Happyforce als Estats Units i a Londres. Precisament, a la Gran Bretanya és on es desenvolupen més iniciatives per a la transparència i la generació de confiança entre responsables d’empreses i treballadors.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a