A la Rambla, és un no parar de turistes que compren records. Hi ha de tot, però el que té més sortida són els imants. Alguns estan inspirats en Barcelona però també n'hi ha que s'allunyen dels elements significatius de la ciutat, com ara aquests toros o les sevillanes. El millor n'és el preu. Ara bé, hi ha qui fuig dels estereoripts i aposta per "souvenirs" que només es poden trobar a Barcelona, com aquesta rajola, que és d'un edifici del carrer d'Aribau de 1880 i que es pot convertir en una tauleta o també aquest regle amb l'"skyline" de la ciutat. Un exemple n'és aquesta col·lecció de bosses de pell, que poden arribar als 700 euros. Tot i així, estan inspirades en la façana de La Pedrera i això és el que pretén el concurs Souvenir Barcelona, que es presentin idees on la ciutat sigui protagonista, com aquest cor, guanyador de l'any passat, ple de símbols. La convocatòria del concurs creatiu s'ha obert avui i fins al 16 de maig es poden presentar propostes de records propis de la ciutat que facin que els turites ja no prefereixin comprar, per exemple, aquest barret de Mèxic a Barcelona.

Turisme de Barcelona impulsa per segon any consecutiu un concurs que pretén modernitzar els objectes més preuats pels turistes: els “souvenirs”. L’organització dels premis creu que actualment hi ha una carència d’oferta de records turístics i que els que existeixen són, majoritàriament, propostes que no representen “els valors, la identitat i les icones pròpies” de la ciutat.

Aquest dijous s’han presentat les bases del concurs Creant Nous Relats de Barcelona i Catalunya, amb la presència d’experts en el sector. Durant la primavera i estiu (en el cas dels premis infantils) de 2016 es durà a terme tot el procés de selecció de les propostes de la segona edició dels Premis Souvenir de Barcelona.

La cantant Lucrècia ha participat en el vídeo promocional del concurs i serà l’ambaixadora dels guardons, que neixen amb la idea de modernitzar els records turístics de la ciutat que compren molts estrangers. Turisme de Barcelona apunta que els actuals no representen els valors propis de la ciutat.

Segons l’organització del concurs, els premis també busquen potenciar l’emprenedoria, la creativitat i el disseny de la ciutat. Per això hi participaran diferents institucions i escoles vinculades al talent i la creativitat barcelonina.