La botiga és el projecte vital de dos amics, aficionats a les miniatures i als jocs d’estratègia. En quedar-se sense feina a causa de la crisi han decidit dedicar-se al que realment els apassiona. ROGER MINOT, Kekolandia Miniatures “No només venem el producte, sinó que l’ensenyem. Ensenyem a jugar, ensenyem a muntar. Per tant. Nosaltres hem de tenir coneixements experts.” L’objectiu és que sigui un punt de trobada dels clients. És un model de negoci comú en les botigues de jocs de guerra. S’hi pot provar el producte i, fins i tot, fer partides. ANTONIO CUEVAS, jugador “Una nova oportunitat per disposar d’espais on passar-t’ho bé i poder passar la tarda tranquil·lament.” SERGI RICO, jugador “Et trobes amb altra gent, pots comentar sobre jocs. Jugant a un club o jugant a casa teva el final l’ambient és molt tancat.” Aquesta partida és històrica i recrea la batalla de Gettysburg. També n’hi ha de fantàstiques i de futuristes. ORIOL RIVALTA, jugador “És un sistema de torns. Aquí els bàndols estan perfectament diferenciats. Unionistes i Confederats i per tirada de daus, se segueix una seqüència de joc.” Avancen posicions en funció de la tirada. Els jugadors han preparat abans l’escenari i les miniatures. Els responsables del negoci expliquen que els jocs d’estratègia s’estan convertint en una alternativa a les pantalles. “Molts pares ens han vingut aquest Nadal dient-nos és que el meu fill està tot el dia enganxat a la televisió, al mòbil o a la ‘tablet’ i volem que faci una cosa més productiva.” També s’utilitzen a escoles per treballar habilitats transversals en altres països.

En ocasions, de les dificultats en surten històries de superació. La de la botiga de miniatures i jocs d’estratègia Kekolandia, al Camp de l’Arpa del Clot, n’és una. Fa tan sols uns mesos, dos amics a l’atur van decidir muntar un negoci per dedicar-se al que realment els apassiona, els jocs de guerra. A l’establiment no només venen sinó que ofereixen als clients la possibilitat de disputar partides amb la voluntat d’esdevenir un punt de trobada i d’intercanvi d’experiècnies entre els jugadors. És un model de negoci habitual en aquest tipus de botiga però que ha causat un cert impacte al barri ja que sovint s’hi aplega una quantitat considerable de persones.

Els propietaris del comerç expliquen, a més, que els coneguts popularment com a “wargames” són una alternativa perquè els joves d’avui dia s’entretinguin sense haver de recórrer al mòbil o a l’ordinador. De fet, asseguren que fins i tot s’utilitzen en escoles d’altres països per treballar habilitats transversals ja que, per exemple, les miniatures que es fan servir les munta i les pinta cada jugador i hi ha partides que s’inspiren en batalles històriques reals.