El barri del Front Marítim, al Poblenou, torna a acollir aquesta iniciativa que pretén “apropar els produtes d’alta qualitat al públic amb preus amables”. Així defineix l’esdeveniment una de les seves organitzadores, Paula Mariscal, que explica que en aquesta dotzena edició s’ha fet un “esforç extra” per incorporar grans firmes entre els expositors.

Per a Mariscal, el balanç després d’un any és totalment positiu. “Estem molt contents, molt entusiasmats”, assegura, amb un projecte que, recorda, “va néixer amb tres persones” i “molta il·lusió”. La primera edició d’aquest mercat a l’aire lliure ja va aixecar molta expectació, però va acabar sent clausurat per la Guàrdia Urbana per manca de llicència.

Amb el pas de les edicions del mercat, que s’ha anat celebrant el primer cap de setmana de cada mes, també s’han anat incorporant noves activitats culturals, amb presència gastronòmica i tallers infantils. A hores d’ara, Mariscal assegura que el Palo Alto Market “s’està consolidant” com a espai d’oci, cultura i comerç a l’aire lliure, com ho demostren les 15.000 persones de mitjana que passen per l’espai cada vegada que se celebra.

Segons Paula Mariscal, l’interès del públic en iniciatives d’aquestes característiques “està demostradíssim” i afegeix que, de fet, “hi ha molt de talent a Barcelona” però que la crisi ha fet difícil que tingués visibilitat i ha jugat en contra a l’hora de crear espais on “continuar comerciant i exhibint i generant cultura”.