La delegació barcelonina que ha viatjat a la Business of Design Week de Hong Kong inclou una missió empresarial composta d’una vintena de marques que aprofiten l’estada per fer contactes i obrir noves vies de negoci. La llista és molt heterogènia i no tothom persegueix els mateixos interessos. Tot i que en general es mostren satisfets, algunes empreses reconeixen que esperaven fer més contactes. Tenen, això sí, encara un dia i mig per endavant.

Gemma Bernal, una les dissenyadores barcelonines amb més trajectòria és un dels noms més destacats de la missió empresarial que ha vingut a Hong Kong. Amb la crisi va perdre els seus clients espanyols i s’ha hagut de buscar la vida a Europa i als Estats Units. Ara prova sort a la Xina. Busca un empresari que compri els seus dissenys. “Fins ara els empresaris xinesos s’han dedicat en general a fer de proveïdors. Jo busco algú que tingui ganes de potenciar la seva marca amb els meus dissenys i fer producte propi”, explica Bernal, que afegeix que no sap si el que busca existeix o és una “utopia”.

Un altra de les marques de la missió, Ànima, ja té experiència a Àsia. Tant és així que la constància ha fet que ara mateix, el 80 % de la facturació sigui a la Xina. Per aconseguir-ho van haver de picar pedra. “El xinès és un tipus de client molt prudent, que li costa molt agafar ritme de contractació. Fan una petita prova, després s’ho rumien i a poc a poc vas creixent amb ells”, assegura Diego Quiroga, CEO d’Ànima.

Per a Brand Your Shoes, una empresa força nova que dissenya vambes personalitzades per a marques, estar a la fira és una oportunitat “per trobar algun agent o clients a qui puguem vendre directament el nostre producte des de Barcelona”. Guillem Soldevila, CEO de l’empresa, creu també positiu el treball de xarxa que s’ha creat amb les empreses de la missió “que pot obrir la porta a futures col·laboracions”.