Hi ha més gent a les botigues. Això és el que diuen els comerciants, que, segons l'indicador de comerç del primer trimestre de l'any, veuen amb optimisme el futur per primera vegada des de la crisi. ROSER EZEQUIEL "Costa, costa... però sí que es nota que hi ha més moviment." Segons l'indicador de comerç, prop de la meitat dels enquestats creuen que les vendes augmentaran aquest any. Han notat una frenada en la caiguda dels ingressos, tot i que en aquest primer trimestre, la facturació ha estat més baixa que en el mateix període de l'any passat. VICENÇ GASCA, president de la Fundació Barcelona Comerç "La realitat és que el consum no ha tirat i que estem facturant menys un 2%, les despeses de compra han baixat tant com les vendes que hem fet." Segons la Fundació Barcelona Comerç, aquesta baixada es deu a la prevalència de les ofertes i les promocions durant tot l'any. La majoria dels clients, un 70%, busquen ofertes permanentment i, per això, les rebaixes ja no funcionen tant. ALBA ALEMANY, Look and Smell "Hem de fer promocions perquè entri la gent." Pel que fa als horaris d'obertura dels establiments, (pastilla) el 70% dels comerciants barcelonins han seguit la normativa catalana, tot i estar suspesa pel Tribunal Constitucional, mentre que més d'un 30% s'ha acollit a la llei espanyola, molt més permissiva amb els horaris comercials i l'obertura en festius.

L‘Indicador del comerç de Barcelona recull la percepció dels comerciants, que després de perdre un 25% del volum de vendes els últims set anys, ara comencen a veure que la situació millora. Ho ha explicat a Barcelona FM Salvador Albuixech, vicepresident de la Fundació Barcelona Comerç.

L’estudi destaca el canvi de comportament dels compradors en un sector clau que indica la recuperació, el de l’alimentació. La mitjana del  preu del tiquet de compra ha estat superior al del trimestre anterior. La recuperació, amb les xifres a la mà, es complementa amb la sensació generalitzada dels comerciants que les vendes continuaran augmentant els pròxims mesos.