L’oci nocturn i la restauració han fet caixa aquesta setmana gràcies a la convenció de McDonald’s que s’ha celebrat durant quatre dies a Fira de Barcelona. L’impacte econòmic ha superat els 24 milions d’euros, segons l’estimació que ha fet la Federació Catalana d’Associacions d’Activitats de Restauració i Musicals (FECASARM). “Això demostra que som aliats estratègics i imprescindibles perquè la ciutat pugui acollir esdeveniments de transcendència”, ha defensat el secretari general, Joaquim Boadas.

Una despesa diària de 350 €, més que els congressistes del Mobile

Es calcula que els 14.000 congressistes han fet una despesa diària d’uns 350 euros per persona. Una quantitat que supera, fins i tot, el que es van gastar els congressistes del Mobile World Congress. En concret, 50 euros més.

Des de FECASARM ho atribueixen, d’una banda, al perfil dels treballadors de McDonald’s que han assistit a aquesta trobada mundial. “Són alts directius, encarregats, franquiciats” amb un alt poder adquisitiu i cultural detalla Boadas. D’altra banda, també han tingut més temps lliure i d’oci el que ha afavorit que puguin fer aquesta despesa.

Restaurants d’estrella Michelin, discoteques i festes privades

Més enllà del plat fort —el concert privat de Dua Lipa i The Killers al Palau Sant Jordi— els congressistes també han gaudit de l’oferta gastronòmica, cultural i d’entreteniment a la ciutat. Entre els espais que han visitat, hi ha diversos restaurants d’estrelles Michelin i discoteques barcelonines.

Entre els locals amb més demanda, la discoteca Shôko, que aquest dijous va acollir una festa privada pels treballadors de la multinacional al Canadà. I aquest dilluns un miler de persones van assistir a un esdeveniment privat al Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC).

El sector reclama protecció i promoció

El sector no pot estar més satisfet, però també ha aprofitat per exigir que es posi en valor la feina que fa. FECASARM subratlla que l’esdeveniment ha estat un èxit, que no hi hagut cap incident i que l’oferta de qualitat que ofereix el sector també atreu visitants de qualitat.

“Tenim 37 estrelles Michelin a la ciutat i nou discoteques que estan dins del rànquing de les 100 millors del món” ha enumerat Boadas. “Això aporta riquesa, prestigi i renom a la ciutat”.

Per tot plegat, ha reclamat que es comenci a treballar per protegir i promocionar el sector d’oci nocturn. En aquest sentit, celebren la creació de la figura de l’alcalde de nit, que coordinarà l’activitat nocturna, i que confien que serveixi per fer polítiques a “mig i llarg termini”.