(ACN) El Ministeri de Consum ha obert els primers expedients sancionadors contra diverses aerolínies per no tenir o dificultar l’accés a un telèfon d’atenció de franc als clients. Segons ha informat el Ministeri en un comunicat, es tracta d’un incompliment de les obligacions legals en matèria de serveis d’atenció al client, i les multes poden arribar als 100.000 euros.
El Govern espanyol, però, no ha informat de quines són les aerolínies que han de fer front a una possible multa. L’associació de consumidors Facua ha lamentat aquesta manca de transparència, i ha recordat que ha promogut denúncies contra una dotzena d’aerolínies per aquest motiu.
Les aerolínies han de tenir un telèfon sense cost
Segons la normativa actual, el telèfon d’atenció al client gratis ha de ser accessible per a tots els consumidors, i és obligatori per a aerolínies, que es consideren empreses que ofereixen un servei bàsic d’interès general. Els telèfons gratuïts són els que comencen amb els prefixos 800 o 900.