Els comerços del centre de Barcelona estan a punt de tancar una molt bona campanya estiuenca. De fet, tant l’Associació del Passeig de Gràcia com Barcelona Oberta coincideixen a dir que l’agost 2023 ha estat el millor des de l’esclat de la pandèmia, tot i que encara no s’ha recuperat al cent per cent el volum de vendes a turistes d’abans de la covid-19. Segons Lluís Sans (Associació del Passeig de Gràcia), els qui més han gastat en botigues han estat els estatunidencs, seguits dels europeus.

En canvi, Sans avisa que “encara estem en un 30 % de la recuperació dels turistes asiàtics” i confia que de mica en mica vagin a l’alça a partir de la tardor. Per la seva banda, Nuria Paricio (Barcelona Oberta) no es mostra gens amoïnada que encara no s’hagin recuperat del tot els nivells de vendes prepandèmia: “Podem estar molt satisfets perquè hem de caminar cap a tenir més qualitat que quantitat”. A peu de carrer, el passeig de Gràcia és un anar i venir constant de visitants carregats de bosses de botigues.