L’Ajuntament de Barcelona obre un segon front per lluitar contra la venda ambulant. Després de la intensificació de la vigilància policial a les zones on hi ha més “top manta” anunciada pel tinent d’alcalde de prevenció i seguretat, Albert Batlle, ara inicia una campanya per dissuadir els compradors d’aquests productes. L’ha presentat aquest divendres el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni.
Amb el lema “A Barcelona la compra legal fa ciutat“, la imatge de la campanya, en diversos idiomes, vol comunicar als compradors, especialment els turistes, que no està permesa la venda o la compra en establiments no autoritzats. També vol reforçar el teixit comercial barceloní i reconèixer la tasca que fan els comerços de barri per a la cohesió social de la ciutat.
El primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, ha explicat que la campanya deixarà molt clar que comprar productes de la venda a la manta és sancionable amb multes de fins a 500 euros. Ha especificat que “aquesta política dissuassòria l’Ajuntament de Barcelona la posarà en marxa”, tot i que ha dit que l’objectiu no és posar multes, sinó evitar que hi hagi persones que comprin de forma il·legal. També ha explicat que s’ha encarregat un estudi d’impacte per valorar les eines presentades fins ara i les que duran a terme en els propers mesos en relació amb la venda a la manta. Collboni s’ha mostrat disposat a dialogar amb el col·lectiu, però sempre dins de la norma.
Hi haurà més mesures socials per ajudar els manters a trobar feina
Collboni ha definit el “top manta” com un fenomen complex perquè és un problema de seguretat, però que té molts altres aspectes relacionats, com la cronificació de la pobresa. Per això ha anunciat que hi haurà altres mesures socials que es duran a terme per reforçar els programes que permetin aquestes persones tenir l’oportunitat de treballar. Es faran en col·laboració amb Barcelona Activa i el Servei d’Ocupació de Catalunya.
“In Barcelona, legal shopping helps the city”
La campanya comença aquest divendres i s’estendrà fins a finals del mes de setembre. Avui es posa en marxa a les xarxes socials i a internet. A partir del 16 d’agost també es podrà veure als carrers de la ciutat, a les marquesines de la zona costanera del Port, als comerços, als hotels de la ciutat i als autobusos de la ciutat i als turístics. En el metro els anuncis es difondran a través de les pantalles de MouTV i per megafonia.Per tal que la campanya arribi al major nombre de visitants de fora, es distribuiran 26.000 fulletons en català, castellà, anglès i francès. Els fulls volants i cartells també adverteixen els turistes que poden haver de pagar multes de fins a 500 euros per comprar productes del “top manta”.
Comerços i comerciants, implicats
L’Ajuntament de Barcelona distribuirà 28.000 postals entre els establiments dels principals eixos comercials amb el missatge principal de la campanya i explicant que la compra en comerços legals ajuda a generar llocs de feina i protegeix els consumidors. Barcelona disposa de més de 60.000 establiments actius, segons el darrer inventari de locals comercials i de serveis. Al voltant d’un terç són de comerç al detall.