Barcelona, el Prat i Sant Boi de Llobregat s’han aliat en una campanya conjunta sota el lema “El Prat i Sant Boi, capitals mundials de la carxofa“. L’objectiu és promoure la producció i el consum d’aquesta emblemàtica hortalissa del Parc Agrari del Baix Llobregat. L’acció promocional es desenvoluparà fins a principis del mes de maig.

La campanya s’emmarca en el conjunt d’activitats que s’estan impulsant en el marc de la Capitalitat Mundial de l’Alimentació Sostenible Barcelona 2021. D’aquesta manera, es vol promoure models d’alimentació sostenible, justa i sana a partir d’un cicle d’activitats que s’estenen també a diversos municipis metropolitans.

Barcelona assumeix la capitalitat mundial de l’alimentació sostenible

La presidenta de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Ada Colau, ha destacat que “el parc agrari és un tresor” poc freqüent a altres ciutats del món i que cal “cuidar, potenciar i divulgar”. Colau ha assenyalat que amb la pandèmia del coronavirus hi hagut un canvi de consciència i s’ha posat en relleu la necessitat de “millorar els hàbits de consum i d’alimentació”.

Imatge de Lluïsa Moret, Lluís Mijoler i Ada Colau durant l'acte de presentació de la campanya promocional de la carxofa

A l’acte de presentació de la campanya també hi han participat l’alcalde del Prat, Lluís Mijoler, i l’alcaldessa de Sant Boi, Lluïsa Moret. Igualment, ha tingut la presència de representants de les Cooperatives Agrícoles del Prat i de Sant Boi, de la restauració local i del teixit comercial.

Els terrenys del Parc Agrari del Baix Llobregat pertanyen als termes municipals del Prat i de Sant Boi i acullen 248 hectàrees de conreu de carxofa, amb una producció anual de 2.480 tones d’aquest producte.