El Mercat de la Boqueria proposa dur a terme un procés de transformació per poder recuperar-se de les pèrdues per la pandèmia i adequar-se als nous hàbits a l’hora de comprar. Per ara, el mercat ha recuperat un 70 % de l’activitat i les vendes. Tot i això, els comerciants ofereixen la millor versió de les seves parades. El negoci de la família Vidal Pons és un exemple de compromís. Van obrir tots els dies de pandèmia tot i les pèrdues, fins i tot durant els mesos més complicats del confinament.

Molts dies fèiem dos i tres euros de caixa. Vam valorar tancar. Però la nostra filosofia és que encara que fossin quatre clients mereixien trobar les parades obertes
Fran Perelló, propietari de Vidal Pons

El confinament i la davallada de turistes fan replantejar el model del mercat

Tal com estava plantejat, el Mercat de la Boqueria necessitava el turisme per poder subsistir. Amb la irrupció de la pandèmia, els comerciants van notar-ne els efectes econòmics. De fet, al voltant de la meitat de les parades del mercat van tancar durant els primers mesos. Les més perjudicades van ser les que venien productes adreçats pràcticament en exclusiva al turisme.

Per això, l’Associació de Comerciants de la Boqueria aposta per un model que, sense deixar el turisme de banda, recuperi l’essència de mercat apropant-lo als veïns del barri. Proposa millorar l’experiència de l’usuari creant, per exemple, barres de degustació a les parades. Proposen també incrementar el nombre de parades destinades a la restauració o la creació d’un espai, a la plaça de la Gardunya, on els clients puguin cuinar els productes. Tot i això, la iniciativa encara ha de rebre el vistiplau de l’Ajuntament i, per ara, està en un estat molt embrionari.

El mercat més conegut de Barcelona

La Boqueria és el mercat amb més renom de la ciutat. Tant barcelonins com turistes el conceben com a mercat de referència en qualitat i innovació gastronòmica. A més, es distingeix de la resta d’espais comercials alimentaris perquè ofereix productes d’arreu del món.