El web de compres del comerç de Barcelona, bcnmarket.barcelona, està aturat des del mes de març i no hi ha data de represa. Fonts de BarnaCom, l’entitat que va impulsar la iniciativa i que agrupa les associacions de comerciants Barcelona Comerç i Barcelona Oberta, han explicat a betevé que l’aturada s’ha fet per repensar-ne el futur després de l’empenta que hi van donar els Bonus Consum. El web es va posar en marxa l’octubre del 2021.

“Estem treballant per millorar la pàgina. Properament tornarà a estar disponible” és el missatge que apareix si s’entra al web. Aquesta setmana, BarnaCom té prevista una reunió amb l’Ajuntament de Barcelona -que va oferir suport tècnic i econòmic per fer la plataforma- per abordar quin paper es dona al bcnMarket. A través de la plataforma es podien cercar i comprar articles o bé fer la cerca per eixos comercials o establiments.

“L’Amazon del comerç barceloní”

Segons fonts municipals, el web va arribar a tenir 4.566 establiments adherits, amb uns 60.000 productes exposats en línia. També es van registrar 75.000 usuaris i va arribar a tenir 5.000 visites diàries. En la presentació de la iniciativa, l’octubre passat, el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, va dir que el web aspirava a ser “l’Amazon del comerç barceloní” per competir amb la plataforma de comerç electrònic.

Els Bonus Consum vam donar impuls al bcnMarket durant la campanya de Nadal

Coincidint amb la posada en funcionament i la campanya de Nadal, el consistori va llançar els Bonus Consum, uns vals de descompte pel comerç adherit al bcnMarket que es podien descarregar a través del web. En total, es van destinar 4 M € a crear 380.000 Bonus Consum. Els vals van donar un impuls a l’estrena, però un cop acabada la campanya, els promotors admeten que la plataforma de venda en línia va perdre força.

ERC ho denuncia al plenari

En el ple del mes d’abril, ERC va preguntar quines mesures s’han pres per garantir el funcionament del bcnMarket. “A l’hora de fer rodes de premsa, els mèrits són pel govern municipal, però quan no funciona, tot és culpa dels privats”, va denunciar Jordi Castellana (ERC). La regidora de Comerç, Montserrat Ballarín, va detallar que es van destinar 60.500 € a la iniciativa i que es va oferir suport tècnic a Tiendeo i Manzaning per desenvolupar la plataforma.