El port de Barcelona té un nou visitant. El Grand Holyday és l'última adquisició de la companyia Iberocruceros que setmanalment farà una ruta pel Mediterrani. La peculiaritat del vaixell és que no és completament nou. La renovació integral del vaixell ha durat set mesos i ha costat uns 60 milions d'euros. Diuen que la demanda de creuristes no ha deixat d'augmentar. L'èxit d'aquesta i d'altres navilieres és que el creuer ja és apte per a totes les butxaques. La política de preus baixos ha estat la clau. Una setmana a bord d'aquest buc amb tot inclòs costa 400 euros en temporada baixa i quasi 700 en ple estiu.

Aquest buc amb segell espanyol ha passat per un procés de rehabilitació que ha costat més de 60 milions d’euros. A partir d’aquesta setmana farà trajectes de set nits amb parada a Mònaco, Florència, Roma o Sardenya.

Un 3% més de creueristes
En plena crisi econòmica hi ha pocs sectors que no s’hagin vist afectats i el dels creuers no n’és una excepció. Malgrat tot, en els primers quatre mesos de l’any el nombre de creuristes al Port de Barcelona ha augmentat un 3% respecte de l’any passat. No, en canvi, en el primer trimestre, quan els números van estar lleugerament per sota de 2009. Ara bé, s’apropa la temporada d’estiu i hi ha empreses que ja han ampliat la flota de vaixells per cobrir l’augment de la demanda.