Aquest dimecres acaba el termini per optar a la gestió del bar del Casal d’Entitats del Mas Guinardó, situat en un lloc privilegiat i tancat des de fa gairebé dos anys. El contracte tindrà una durada de dos anys, prorrogables a dos més, i les bases del concurs d’explotació remarquen que ha de ser un espai plural que fomenti la relació i trobada de les entitats i s’impliqui en l’activitat del casal.

Des que es va inaugurar la rehabilitació del casal, l’any 2011, el servei de bar restaurant no ha acabat de funcionar de manera regular per problemes amb les empreses gestores. El districte d’Horta-Guinardó, per exemple, va haver d’acabar el darrer contracte adjudicat el 2020, després que l’empresa Germamarin SL deixés l’activitat abans del termini establert. El 2017 el bar també va tancar més de 6 mesos després d’alguns retards i anomalies en la convocatòria del concurs, tal com van denunciar en aquell moment algunes empreses que optaven a gestionar-lo.

Demanen flexibilitat horària

La Coordinadora d’Entitats del Guinardó, que participa activament en el funcionament del casal, fa anys que reclama flexibilitat en les condicions de gestió del bar per millorar-ne el servei. En la darrera etapa que va estar operatiu, el bar obria de dilluns a dijous de 13.30 a 20 h, els divendres de 13 a 22 h i els dissabtes i festius, de 12 a 16 h. Un horari que consideraven molt limitat i que no afavoria que hi anés la gent del barri.

terrassa bar mas guinardo

A parer del president de la coordinadora, Joan Romero, “el bar hauria de tenir més llibertat horària i no estar tan vinculat a l’obertura del casal, ja que si no la rendibilitat del negoci no és suficient”. Al nou plec de condicions s’exigeixen uns horaris mínims que són de dilluns a divendres de 9.30 a 20.30 h i dissabtes de 10 a 16.30 h. S’estableixen, però, algunes restriccions com la prohibició de programar concerts en directe o posar música amb altaveus a la terrassa. Només es permetran actuacions musicals de manera excepcional, en format acústic, en l’horari de dinar del cap de setmana.

També es demana explotar el bar restaurant amb la continuïtat i la regularitat establerta, i en cas d’extinció normal del contracte, l’adjudicatària haurà de continuar amb l’explotació fins que un altre se’n faci càrrec.

Una terrassa amb vistes a la ciutat

El local del bar té una superfície de 107 m² als quals cal sumar els més de 300 m2 de terrassa amb vistes a la ciutat. La capacitat màxima permesa és de 50 persones a dins i 50 persones a fora. L’horari de la terrassa dependrà de l’horari del bar restaurant, i en cap cas es podrà desenvolupar activitat a l’exterior en horari nocturn (de 23 a 7 h). El pla de negoci estableix un nombre anual de clients que supera les 23.000 persones amb un tiquet mitjà de servei de 6,70 euros i una facturació de 157.000 euros.