La 24a edició de la Fira Internacional del Disc de Barcelona corrobora una tendència que ja havien observat els experts primer, els melòmans després, i els neòfits ara: que el vinil ha tornat per quedar-se. Aquest format ocupa el 80 % de l’oferta discogràfica de la fira. Fa només 10 anys, els discos d’aquest format representaven només el 20 %. El gran perjudicat ha estat el CD, que si bé fa 10 anys representava el 80 % de l’oferta, ara n’és el 20 %.

Bona part de les persones que des de divendres, dia en què va arrencar la fira, han passat per l’Estació del Nord destaquen que el vinil “té un so molt característic”. Alguns, com la Sandra, que es confessa “amant del rock dels anys 60 i 70”, opta pel vinil per “respecte” a un suport “amb què molts grups van començar a sonar”. Altres, com l’Adrià, que és dissenyador, trien els vinils perquè “són discos amb unes portades i contraportades molt interessants des del punt de vista gràfic”.

Com ells, prop de 15.000 persones han assistit a l’esdeveniment. El director, Juan Carlos Vilella, explica que “molts dels assistents arriben amb un pressupost, i després acaben gastant més”. Vilella destaca que “de mitjana cada persona que compra alguna cosa es gasta uns 50 euros“, tot i que remata dient que “de vegades apareix algú que s’ha gastat 2.000 euros”. Enguany han participat a la fira un centenar d’estands, arribats dels Estats Units, el Canadà, Europa -Escòcia, Anglaterra o Alemanya- i de l’estat, que han posat a la venda prop de 3 milions de discos.

El vinil és un producte pel qual han tornat a apostar les principals discogràfiques del país i del món, ja sigui per reeditar àlbums o per llançar les novetats  del moment. Es calcula que aquest sector mou, en la indústria musical, uns 1.000 milions de dòlars al món.