És pot ser respectuós amb Shakespeare i fer riure amb una de les seves grans tragèdies? La companyia argentina que dirigeix Gabriel Chamé s'hi atreveix. Otel·lo, el moro de Venècia que ha gosat seduir la filla de noble Brabantio és un pinxo de barri i Desdémona, al seu torn, una "pija" a qui falta un bull. L'argument, però, segueix amb fidelitat les males arts que empra Iago per provocar la tragèdia. HERNÁN FRANCO, actor "Uno es irreverente pero no le falta al respeto, po así decir. La obra es muy tragicómica y entonces entramos y salimos muy rápidamente de esas dos zonas. Es como un distanciamento. Estamos muy intensamente en la escena y a la vez también haciendo un poco el guiño al público para que nos pueda seguir, tanto en la tragedia como en lo cómico." En aquest entrar i sortir de l'obra es basa el divertiment. Els quatre intèrprets, formats sobretot en la tècnica del clown, assumeixen tots els papers de l'auca. L'espectacle, de gira per la península, va ser molt ben acollit aquest estiu al Festival de Teatro Clásico de Almagro, catedral de versions molt més canòniques. Els espectacles de l'Off Villarroel s'adrecen a un públic una mica noctàmbul. De fet, aquest muntatge, que fa funcions també la setmana que ve fins al dia 12, s'acaba passada la mitjanit.
Otel·lo, el moro de Venècia que ha gosat seduir la filla de noble Brabantio, és un pinxo de barri, i Desdémona, al seu torn, una noia de casa bona a qui falta un bull. L’argument, però, segueix amb fidelitat les males arts que empra Iago per provocar la tragèdia. Els espectacles de l’Off Villarroel s’adrecen a un públic una mica noctàmbul. De fet, aquest muntatge, que fa funcions també la setmana que ve fins al dia 12, s’acaba passada la mitjanit.