La Pedrera es converteix aquest mes de maig en un escenari de propostes parateatrals amb el cicle Noves Escenes. Ho fa, per tercer any consecutiu, produint dos espectacles de companyies consolidades i dos de creadors novells. Les companyies consolidades són Societat Doctor Alonso, que ha presentat ‘Andrei Rublev, una paniconografia’, i Pablo Gispert i Juan Navarro, que estrenen ‘El bosque (Parte II)’. La creació emergent la defensaran amb sengles nous muntatges les novelles Glòria Ribera i Gaia Bautista. Tots els espectacles de Noves Escenes fan  funcions úniques els quatre primers dijous del mes de maig.

Societat Doctor Alonso

El muntatge que ha encetat el cicle és ‘Andrei Rublev, una paniconografia’. Es tracta de la nova versió d’un espectacle que la companyia Societat Doctor Alonso va estrenar fa tres anys al festival Temporada Alta de Girona. El punt de partida és un cop més el film ‘Andrei Rublev’ d’Andrei Tarkovski i la seva reflexió sobre el sentit de l’art i de la fe. Aquesta vegada, però, el muntatge es despulla de l’acció escènica i i s’acosta a un programa radiofònic. És un treball fonamentalment audiovisual en el qual Sofia Asencio (cofundadora de la companyia amb Tomàs Aragay, director de l’obra) i Nazario Díaz creen sons, músiques i locucions que dialoguen amb les imatges de la pel·lícula, projectades des de diversos angles sobre l’escenari. La dansa, una disciplina tradicionalment present a Societat Doctor Alonso, és aquí testimonial. ‘Andrei Rublev, una paniconografia’ s’adiu, però, amb el llenguatge propi d’Aragay i Asencio, que es basa en el concepte del desplaçament. Es tracta de situar quelcom fora del seu lloc, àmbit o espai propi per indagar com aquest desplaçament modifica el llenguatge. En aquest cas, el relat fílmic de Tarkovski.