El director del Teatre Lliure, Lluís Pasqual, va convidar Sara Baras a retre homenatge, des de la sala Fabià Puigserver, a la gran Carmen Amaya. La gaditana n'era reticent, pel gran respecte que sent per la bailaora del Somorrostro. Al final, Pasqual es va inventar la solució: no un espectacle, sinó quelcom a mig camí entre un assaig i una classe magistral. SARA BARAS, bailaora i coreògrafa "Explicar la riqueza y la grandeza que tiene el flamenco para poder, así, todavía, si cabe, apreciar más el trabajo de la maestra, de la gran Carmen Amaya." Una hora no dona per massa i l'encant de Sara Baras encara ho va fer tot més curt. Amb els ballarins i músics de la companyia va fer una breu introducció als quatre principals "palos" del flamenc: fandangos, tangos, seguidillas i soleares. Amb cada ball va anar seduint encara més el públic. També amb sentit de l'humor alhora de fer les explicacions El colofó de l'homenatge va ser la projecció d'alguns fragments de pel·lícules de Carmen Amaya, amb la ineludible 'Los Tarantos' al final. Però la bailaora s'havia guardat encara dos asos a la màniga. Primer va fer pujar a ballar el seu marit, José Serrano; i, finalment, va regalar una imatge impagable: Lluís Pasqual per bulerías...