Amb ‘Opening night’, que es podria traduir com ‘Nit d’estrena’, La Veronal fa un homenatge al món de les arts escèniques i als qui fan possible que s’estrenin els espectacles: “Persones que treballen rere l’escenari, que el públic no veu, però que fan possible també la màgia del teatre”, explica el director i coreògraf Marcos Morau.

Morau va treballar com a acomodador del Mercat de les Flors fa més d’una dècada, abans de dirigir el seu primer muntatge. Ha viscut l’ambient que s’hi respira. L’escenografia simula el que hi ha rere l’escenari, on domina el negre, també en la roba dels tècnics.

Referents cinematogràfics

El títol de l’espectacle és una picada d’ull a John Cassavetes, qui va dirigir una pel·lícula homònima. No és l’únic referent fílmic de l’espectacle. La banda sonora manlleva fragments de composicions de David Lynch o de pel·lícules de Christopher Nolan o Paul Thomas Anderson.

El muntatge no té una línia narrativa, cosa que Morau eludeix sempre, i enfila quadres d’imatges volgudament esqueixats. També hi ha, com és marca de la casa, textos. Textos que, com en el muntatge anterior, són en francès. “És l’idioma que em funciona millor amb el tipus de treball que faig. Ja hi era a ‘Sodoma'”, explica.

‘Sodoma’, que es va poder veure al darrer Grec, es reposa en breu al Mercat de les Flors i s’estrenarà al juliol al Festival d’Avinyó. En un mateix any, La Veronal debuta al TNC i en un certamen de referència.