En el cinema analògic com més ampla és la cinta de pel·lícula, més alta és la resolució que s'obté i millor la qualitat de la projecció. Per això, en grans produccions com 'Ben Hur' es va optar pel format 70 mm per augmentar l'espectacularitat de les imatges. L'any 66 es va rodar per última vegada en aquest format i a partir d'aquí es va imposar la cinta de 35 mm, i anys després el format digital. Últimament alguns directors han recuperat els 70 mm, com Quentin Tarantino, que els ha fet servir per filmar 'Los odiosos 8'. Una cinta que té encara una peculiaritat més: és ultrapanoràmica. El problema és que ja no hi ha cinemes que puguin projectar aquest tipus de cintes, per les quals es necessita una maquinària especial. O gairebé. A Barcelona, en podem trobar un, el Phenomena. És l'únic lloc a tot el país que es pot veure la pel·lícula tal com va ser rodada i, per tant, com el director la va pensar. I són molts els que han decidit que aquesta és la millor manera de veure el film. Avui a la tarda, hores abans de la sessió ja hi havia cues davant el cinema. A més, ja s'han venut, pràcticament, totes les entrades de les projeccions del cap de setmana. "L'espai és molt més ampli. Hi caben moltes més coses. La qualitat, el color, la llum és molt... molt bonic". "Dóna la senació que la imatge és molt clara, molt gran i molt fixa de colors. Perfecte." El Phenomena, a més, disposa en exclusiva de la pel·lícula versió extesa, que dura tres hores i dos minuts, sumant-hi l'intermedi, com els que se solien fer fa anys a les sales de cinema.

Vuit personatges dispars queden atrapats per una nevada en un refugi a l’estat de Wyoming. Aquesta és la premissa que desfila ‘Los odiosos ocho’, la vuitena pel·lícula que signa Quentin Tarantino. El director ha rodat el film en 70 mil·límetres ultrapanoràmic i, per això, ha reptat les sales de cinema a projectar l’obra en aquest mateix format.

A casa nostra, la sala Phenomena és l’única de tot l’estat que l’ofereix en aquestes condicions. A més, s’hi projecta la versió “roadshow”, que conté minuts extres. Per a aquest divendres, dia de l’estrena, el cinema ha programat quatre projeccions. De fet, ja s’han venut, pràcticament, totes les entrades de les sessions d’aquest cap de setmana. Només en queden algunes per a les sessions matinals.

Per què en 70 mil·límetres?

En el cinema analògic, com més ampla és la cinta de pel·lícula, més alta és la resolució que s’obté i més bona és la qualitat de la projecció. Per això, en grans produccions com ‘Ben Hur’ es va optar pel format 70 mm per augmentar l’espectacularitat de les imatges.

L’any 66 es va rodar per última vegada en aquest format i a partir d’aquí es va imposar la cinta de 35 mm, i anys després el format digital. Mig segle més tard, Quentin Tarantino ha decidit recuperar els 70 mm per filmar.

El problema és que ja no hi ha cinemes que puguin projectar aquest tipus de cintes, per a les quals es necessita una maquinària especial. El cinema Phenomena és l’únic on es pot veure la pel·lícula tal com va ser rodada i, per tant, com el director la va pensar.