(ACN) L’OBC continua de gira pel Japó, amb una ronda de concerts que està generant molt d’entusiasme entre el públic. Sobretot es valora la interpretació de l’òpera ‘Turandot’, produïda en col·laboració amb Àlex Ollé de La Fura dels Baus. El director de l’orquestra, Kasushi Ono, diu que l’ha sorprès en positiu la reacció que s’ha trobat als escenaris del seu país d’origen, que normalment es mostra més fred amb les actuacions.

Kazushi Ono es confessa una mica admirat amb determinades reaccions que ha observat en el públic del seu país durant la gira amb l’OBC. No tant en els concerts simfònics com en la producció conjunta amb Àlex Ollé de l’òpera ‘Turandot’, en què el mestre ha sentit “bravos” i “crits” d’aprovació que, segons remarca, no són tan normals al Japó.

Reaccions entusiastes i també molt sentides són les que ha percebut el director, i les que espera que es repeteixin en un dels concerts més desitjats per ell del que queda de gira. L’OBC visitarà Hiroshima dijous vinent, 1 d’agost, per sumar-se als actes de commemoració dels 75 anys del llançament de la bomba atòmica, i traslladar un missatge de pau.

El director de L’Auditori, Robert Brufau, valora que aquesta gira és “un punt molt important” de la titularitat de Kazushi Ono amb l’OBC. El director japonès tenia aquest projecte entre cella i cella des de fa anys, i segons el que explica, li ha arribat en el millor moment. Ono creu que la relació amb els músics està ara mateix en un punt “ideal”. Més enllà de la bona sintonia que aporta l’experiència compartida de la gira, Ono es refereix a l’entesa musical amb l’orquestra.

Tres anys més junts

Ono i l’OBC van renovar recentment el seu contracte fa pocs mesos, que es prorroga dues temporades i el vincularà amb l’orquestra fins a la temporada 2021-2022. “Vaig acceptar per una raó senzilla: m’ho van proposar”, explica amb naturalitat abans d’afegir: “Estic encantat de continuar la feina amb l’OBC”.

De projectes al cap en té uns quants, entre els quals, seguir amb les simfonies de Mahler —una constant al repertori de l’OBC durant els seus anys al capdavant de l’orquestra—, i introduir “peces que són grans reptes” com la simfonia de Duran Garriga i alguns compositors importants del Japó. I també te previst un títol operístic que encara es manté en secret.