(ACN / Redacció) El 080 Barcelona Fashion Week ha repetit aquest dijous la desfilada de moda inclusiva de la firma Free From Style. Sarai Gascón, una de les models que ha sortit a la passarel·la, ha assenyalat la importància de donar visibilitat al missatge que la moda és apta només per a un tipus de cossos. “Podem vestir de manera ‘fashion’ i creativa”, ha expressat la model.

En aquesta línia, la consellera d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge, ha convidat les firmes del sector a “trencar els cànons” imposats. Verge ha posat l’accent en què “no hi ha cossos fora de norma” i ha remarcat la necessitat que “tota la diversitat corporal” tingui accés a “peces de roba que s’ajusten a les seves necessitats”.

Foto: Albert Hernàndez

Pantalons més llargs per davant i cremallera lateral

Precisament, una de les fundadores de la firma de Mataró, Carolina Asensio, ha fet èmfasi en “normalitzar la discapacitat” perquè “només és una característica de la persona”. Asensio ha apuntat que assolir millores per aquest col·lectiu “és molt lent i difícil”, però, a la vegada, ha reconegut que “a poc a poc” s’aconsegueixen coses com, per exemple, enguany s’ha instal·lat una rampa per pujar al fotoreclam del 080 al Recinte Modernista de Sant Pau.

Asensio ha detallat que els models, alguns dels quals vinguts d’agència, han lluït pantalons més llargs de la part del darrere que del davant perquè no s’escurcin quan van asseguts en una cadira de rodes o amb una cremallera al lateral “per si s’han de sondar”, ha puntualitzat. La dissenyadora ha subratllat que “són petits detalls”.

Foto: Albert Hernàndez

Un pla d’acció per combatre la pressió estètica

La consellera d’Igualtat i Feminismes ha apuntat que hi ha en marxa un pla d’acció per combatre la pressió estètica 2023-2026 i que suposa “una violència simbòlica envers les dones i les nenes”. Verge ha enumerat alguns dels efectes d’aquest fenomen com baixa autoestima, trastorns de la conducta alimentària i “molt de patiment”.

La titular d’Igualtat ha indicat que “s’ha de posar fi al que el valor social de les dones és la seva bellesa” i no només a la moda, si no en altres àmbits de la societat com ara l’esport i el món del treball.