La pressió estètica per ser guapa i prima, estar en forma i menjar bé està impactant en la salut mental i física de les dones. “El missatge que reben les adolescents en comprovar que el seu cos no encaixa és que no tenen un cos sa i això obre la porta a desenvolupar pensaments o trastorns de salut mental”, ha explicat la psicòloga i professora de la UIC Clàudia Rossy en una entrevista al ‘bàsics’. Per ella, “cal que el sector de la moda ajudi a promoure models de vida saludables”.

Per lluitar contra la pressió estètica, el govern de la Generalitat ha presentat un pla que obligarà les marques de moda a augmentar el seu rang de talles i tenir-ne disponibilitat completa a les botigues. També preveu accions en l’àmbit laboral i l’esport per prevenir els trastorns de la conducta alimentària (TCA) i combatre la grassofòbia. Rossy ha valorat positivament la posada en marxa d’aquest conjunt d’iniciatives: “L’abordatge de tot plegat no pot recaure només en els psicòlegs, sinó que cal regular el sector de la moda i implicar-hi l’educació i les famílies”.

“Cal fer saber als adolescents que valen pel que són, i no pel que dicten les modes o la pressió estètica. La pressió estètica força les joves a intentar ser com les influenciadores que veuen a les xarxes”, ha dit la psicòloga, que també ha destacat la repercussió que tenen els filtres estètics en aplicacions com TikTok i Instagram.