El pianista i compositor menorquí Marco Mezquida, un dels grans del jazz nacional, ha ofert un gran concert a la sala BARTS en el marc del Festival de Jazz. L’actuació s’havia d’haver celebrat l’any passat (alguns espectadors van adquirir l’entrada al febrer del 2020), però que, com tants altres, es va haver d’ajornar per la pandèmia.

‘All about Marco’ va ser una petició del festival a la qual Marco Mezquida va accedir. “Un repte que a molts hauria acollonit. Però a mi, els reptes, em posen”, argumenta el músic. La proposta consistia a oferir tres concerts, amb músics i repertoris diferents, en una mateixa vetllada.

Tres en un

Amb la sala plena d’acord amb les restriccions, Mezquida (Premi Ciutat de Barcelona el 2020) ha donat una lliçó de generositat. En dues hores de concert no ha abandonat l’escenari per poder donar continuïtat a les tres propostes, que de fet han acabat sent quatre.

En primera instància ha presentat oficialment el colorista ‘Talismán’, disc editat fa tres mesos, acompanyat per Martín Melendez (violoncel) i Aleix Tobías (percussions). Una mostra de l’immens talent compositiu del menorquí.

A continuació, ha canviat el trio per un quartet (Pablo Selnik a la flauta, Masa Kamaguchi al contrabaix i David Xirgu a la bateria). ‘Beethoven Collage’, de moment no enregistrat, és un viatge jazzístic per quartets de corda, sonates per a piano, i fragments de simfonies del geni de Bonn. Aquí ha brillat el Mezquida arranjador.

Vetllada amb sorpresa

La tercera part, una incursió al disc ‘No hay dos sin tres’, que Mezquida va gravar el 2019 amb Juan Gómez Chicuelo i Paco de Mode, és la que menys novetat oferia, per bé que es tracta, precisament, del treball pel qual va merèixer l’esmentat Premi Ciutat de Barcelona.

Abans, però, hi ha hagut sorpresa: un breu duet de 10 minuts amb Sílvia Pérez Cruz entre el segon i el tercer repertori. Un regalàs de vetllada.