Amb reducció d’aforament, canvis d’horaris, i algun entrebanc més, com la cancel·lació del concert que havia d’obrir foc dissabte passat, ha començat el Voll-Damm Festival de Jazz de Barcelona, que celebra ja 52 anys. Ho ha fet amb un concert, però, de flamenc: el de María José Llergo a la sala BARTS, emmarcat en el cicle De Cajón, que aixopluga el certamen. La jova cordovesa, formada també a l’ESMUC, ha fet una demostració de la seva visió del cant flamenc.

El director del festival i de la promotora The Project, Tito Ramoneda, no amaga la proesa que suposa tirar endavant un festival amb més de trenta propostes que s’allarga tota la tardor: “Al setembre vam haver de prendre decisions i finalment vam optar per organitzar una nova edició. El sector està molt tocat. Molts artistes, però també molts espectadors, ens han enviat el seu agraïment”.

Reduccions i canvis d’horari

Amb la reducció de l’aforament al 50% i els canvis d’horari obligats pel toc de queda, sembla complicat organitzar una nova edició. “És el resultat de la complicitat de tots els agents per fer-ho possible: artistes, sales de concert, patrocinadors i institucions”. En la presentació de María José Llergo a la sala BARTS, el director artístic del certamen, Joan Anton Cararach, ha ironitzat amb el fet que “No és el primer Festival de Jazz de Barcelona amb toc de queda. Per motius diferents, ja ho va ser el de l’any 1975”.

Una petita finestra oberta a l’escena internacional, amb concerts com els de Brad Mehldau (4 de novembre, Palau de la Música) o Ute Lemper (6 de novembre, també Palau), el festival mira, sobretot, cap a l’escena propera. Destaquen els quatre concerts de Sílvia Pérez Cruz, tots diferents (Retrat d’Artista d’aquesta edició) o els tres de Marco Mezquida (All about Marco). “Hem procurat instigar concerts especials per al certamen”, explica Tito Ramoneda.