“Farsa i artifici” és l’obra que dona nom a l’exposició, un seguit de pintures col·locades una davant de l’altra damunt d’un escenari cabareter, dues palmeres de plàstic i un monitor de televisió on es veu una parella ballant. Melanie Smith observa  la societat actual en un sentit paròdic  i d’engany. També ho fa amb la història de l’art, per exemple, quan omple un estadi de futbol i fa que 3.000 escolars despleguin un mosaic amb el quadre vermell de Malévitx.

A Melanie Smith li agrada superposar referències històriques, creant el que ella anomena un gran palimpsest. Efectivament, cada peça en conté diverses referències que van afegint capes de significat, en una mena de trencaclosques que el visitant ha d’anar integrant. L’orde de la mostra no és cronològic, per bé que abasta diverses etapes de la seva producció, sinó temàtic, d’acord amb els motius recurrents en l’artista: abstracció, urbà, color, cos, arqueologia, natura i escala.