L’exposició, que es pot visitar en línia a partir d’avui, vol posar de manifest la relació entre l’increment de la feminització del treball i la precarietat laboral. La mostra vol retratar “l’altra cara” del turisme: la de les cambreres d’hotel. També vol mostrar les lluites col·lectives per la millora de les seves condicions laborals.

La Virreina inaugura la segona mostra en línia a través del Centre de la Imatge, després de “Mals carrers”, estrenada l’any passat. En aquest cas, el motiu principal de “Las Kellys. Lluistes de dones a la Barcelona precària” és la precarietat laboral de les dones, especialment, de les cambreres d’hotel, autoanomenades “kellys”. L’exposició en reivindica el paper a la ciutat i denuncia que segons elles reben les remuneracions més baixes per ser una ocupació qualificada de “categoria elemental”.

Segons el relat de l’exposició, Barcelona “és una ciutat europea més, regida per les lleis del capitalisme”, que “necessita aquest exèrcit de dones” per sustentar el seu model econòmic i turístic. En aquesta línia, també retrata les lluites del col·lectiu per millorar les seves condicions de feina “i desafiar el model laboral que el capitalisme espanyol configura als anys 90”. És per això que també s’hi reflecteixen iniciatives del sector com caixes de resistència, vagues o comissions de suport.

La mostra la formen sis obres audiovisuals de María Ruido, Precarias a la Deriva, Pedro Ortuño i Estíbaliz Sádaba, i està comissariada per Las Kellys Barcelona i l’agrupació de dones Pan y Rosas. Estarà disponible al web del Centre de la Imatge fins al 7 d’octubre.