El nomenament de Christina Scheppelmann, que va néixer a Hamburg i que té una experiència de més de 20 anys en la direcció de diferents teatres d’òpera, completa la renovació de la cúpula del Gran Teatre del Liceu, després que a finals d’any Roger Guasch n’assumís la direcció general. El mateix Guasch ha ha fet públic el sou de Scheppelmann, que serà de 135.000 euros l’any, “entre un 30% i 40% per sota del que paguen altres teatres similars”, segons ha dit. “He acceptat aquesta feina perquè el Liceu és un gran teatre, amb una gran tradició i, a més, és un lloc al qual em sento lligada des que hi vaig acudir per primera vegada quan tenia 14 anys”, ha afirmat Scheeppelman, que va treballar en el Liceu entre 1992 i 1994 i va viure en primera persona l’incendi del cos operístic barceloní.

Scheppelmann ha assegurat que les limitacions pressupostàries del Liceu no han d’impedir l’estrena d’obres de nova creació i que arriba al cos operístic amb la intenció d’oferir qualitat, estimular nous talents i mantenir l’equilibri entre innovació i tradició. En la línia de donar suport els nous creadors, Scheppelmann ha fet una petició a Guasch: “M’agradaria tenir un estudi d’òpera aquí, no només per a cantants joves sinó per a pianistes, directors d’orquestra, compositors i llibretistes”.

Durant els dos últims anys, Scheppelmann ha estat al capdavant de la Royal Opera House de Muscat (Oman), institució musical a la qual continuarà lligada fins al mes de desembre vinent. En conseqüència, prendrà possessió de mica en mica del seu càrrec i, després d’un “període de transició”, començarà a treballar en la programació 2016-2017, que serà la primera totalment dissenyada per ella, ja que l’anterior director artístic del Liceu, Joan Matabosch, ha deixat ja preparades les properes temporades. La directora alemanya ha expressat la seva admiració cap a Matabosch però ha assegurat que “cadascú té els seus gustos”, per la qual cosa “hi haurà diferències”.