Aquest estiu l'Alejandro i l'Hugo es queden a Barcelona, però visiten el Poble Espanyol, i ja és una mica com si viatgessin: als 49.000 metres quadrats del recinte hi trobem reproduïts tots els estils d'arquitectura i els principals monuments d'Espanya. El joc de pistes per aquí sobretot va seduir els pares. ESTHER PARIENTE, mare "Demasiadas vacaciones y entonces ya no sabemos que hacer con ellos. Supongo que es algo que han puesto para que la visita sea mejor para los niños, más dinámica, porque sino ellos se aburren viendo edificios sin saber por qué!" IVAN DÍAZ, Departament de Comunicació del Poble Espanyol "El sarró és un joc de pistes que tenim al Poble Espanyol que consta d'una motxilla amb diferents proves, perquè les famílies que venen a visitar aquest recinte, que és un dels recintes més visitats de Barcelona, puguin descobrir el Poble Espanyol d'una manera diferent." De fet els nostres herois ja han avançat en el joc... " San Miguel es patron de muchos pueblos de la geografía espanyola y su santo se celebra el 28 de setiembre. ¡Qué calor!" Tenen sort, perquè a la guia també estan assenyalades les fonts d'aigua. (imatge nens bevent) La gimcana la va impulsar la companyia Disney, fa sis anys. Va demanar activitats per als seus creueristes. Ara és una de les que té més èxit, cada any hi participen unes 600 famílies.

En principi el recorregut dura una hora, però l’Hugo i l’Alejandro, de 8 i 12 anys, l’acaben abans. “Són molt espavilats” explica la seva mare, Esther Pariente. La motxilla que els han donat a l’entrada per 5,70 € conté unes quantes eines (una guia, una ullera de llarga vista…) que els faran passejar pels 49.000 metres quadrats del Poble Espanyol. “Mai l’havia vist sencer!“, diu la mare. “L’estiu tenen massa vacances i ja no sabem què fer amb ells. Aquesta gimcana és una iniciativa molt bona, ho aprofitem perquè l’Hugo encara no havia vingut aquí. Així els nens juguen, i alhora aprenen una mica la història dels edificis.”

És tot el sentit d’aquesta iniciativa.”El sarró és un joc de pistes que tenim al Poble Espanyol perquè les famílies que vénen a visitar aquest recinte, que és un dels recintes més visitats de Barcelona, puguin descobrir el Poble Espanyol d’una manera diferent“, explica Ivan Diaz, del Departament de Comunicació. Ara el joc existeix en català, castellà, anglès i francès.

La gimcana la va impulsar la companyia Disney, fa sis anys. Demanava activitats per als seus creueristes. Ara és una de les de més èxit. Cada any hi participen unes 600 famílies.