La maniobra de trasllat s’ha fet envoltada de molta expectació i ha consistit en una operació minuciosa perquè són peces molt delicades i de grans dimensions, d’uns quatre metres d’amplada per tres d’alçària.
Per poder introduir-les a les instal·lacions del carrer d’Aragó ha calgut desmuntar tota l’estructura de la porta principal. Un cop a dins, els quadres s’han mogut amb una grua aranya, per tal d’elevar les obres i poder-les col·locar a la sala d’exposició, que es troba en un nivell inferior.
![](http://beteve.cat/wp-content/uploads/2018/05/tapies_obres_interior_290518.jpg)
Només el trasllat del primer quadre ha comportat una hora de treball d’una desena d’operaris, que en acabar han hagut de fer un recés per abaixar la tensió i poder continuar. Un cop a lloc, els tècnics del museu han obert l’embalatge del quadre per comprovar-ne quin és l’estat de conservació. Demà dimecres començaran les tasques de conservació de l’obra.
![](http://beteve.cat/wp-content/uploads/2018/05/tapies_obres_restauracio_290518.jpg)
Els quadres arriben procedents de les seves seus actuals a la Fundació Beyeler de Basilea, a l’Artium de Vitòria i el museu Louisiana de Copenhaguen. En aquest últim cas, l’obra es conservava al magatzem i feia anys que no s’exposava. Per això, en acabar l’exposició, el quadre es quedarà a la fundació, on es restaurarà.
El Tàpies polític
La sèrie de grans dimensions és un dels punts àlgids de l’exposició “Antoni Tàpies. Biografia política”, que s’inaugurarà el 7 de juny. S’hi mostraran obres de les dècades 50 i 60 del segle passat, en què l’artista es va situar com un dels noms més importants de l’art de la postguerra europea. L’exposició aplegarà conjunts i sèries que mostren el compromís de Tàpies per donar visibilitat a la lluita antifranquista.
![](http://beteve.cat/wp-content/uploads/2018/05/tapies_obres_documenta_1964_290518.jpg)
Aquestes obres són les primeres que Tàpies va fer al seu estudi del carrer de Saragossa de Barcelona i responia a la invitació del director de la Documenta a fer obres de gran format. El director de la Tàpies, Carles Guerra, remarca que la sèrie és representativa del moment de maduresa abstracta màxima de l’artista.