Últimes proves abans que els projectors comencin a rodar, demà, de debò. La reobertura dels Méliès comportarà, però, un gran canvi respecte al que era el cinema abans. Els projectors de cel·luloide han deixat pas ara a noves màquines digitals. Aquí ja no cal fer moure bobines i la pel·lícula s'activa amb un clic. Canvis que els espectadors notaran. CARLES BALAGUER, propietari dels Cinemes Méliès "És com passar del vinil al CD. Estem parlant que les pel·lícules ja no patiran ratlles, fallos de so, empalmes... Esperem que l'espectador es retrobi amb la qualitat que sempre ha exigit el públic del Méliès." L'incendi del mes de juny va afectar de ple la sala de màquines, que s'ha refet de nou. Els antics projectors no es van poder salvar i aquest de 35 mil·límetres que encara funcionarà no és cap dels originals. Una recuperació feixuga de set mesos d'obres que els amos qualifiquen de travessia del desert. CARLES BALAGUER, propietari dels Cinemes Méliès "La inversió del digital no només comporta la inversió dels projectors. Sinó que comporta tota la infraestructura de cablejat del local, de ventilació, de la potència de les làmpares, etcètera. Obliga a fer una obra de gran envergadura." Els Méliès obriran portes demà amb 'Melancolia', de Lars Von Trier, i 'Habemus Papam', de Nanni Moretti. Els propietaris confien que després d'unes primeres setmanes de rodatge, ja es pugui oferir productes fora d'estrena, al més pur estil Méliès.

Malgrat l’actualització de la infraestructura, els cinemes Méliès no canviaran de programació. Continuaran oferint pel·lícules d’autor i cinema clàssic, i, com sempre, en versió original. Els llargmetratges que inauguraran la sala renovada seran ‘Melancolía’, de Lars Von Trier, i ‘Habemus Papam’, de Nanni Morati. Són dues pel·lícules força recents, però la intenció dels propietaris del cinema és tornar a oferir productes fora d’estrena d’aquí a poques setmanes.