En un espai més reduït del normal, a l'interior d'una cabina d'avió, els models es preparen per desfilar. No hi falta res perquè puguin lluir els dissenys: maquillatge, perruqueria i els últims retocs d'estètica. El públic, en aquest cas els passatgers, s'acomoden per no perdre's detall de l'espectacle. El capità ja ho té tot a punt per enlairar-se i quan l'avió arriba als 10.000 metres d'altura comença la passarel·la. Les sis marques més destacades que participen al Saló, com Custo o Replay, ensenyen per primera vegada la col·lecció de la propera temporada primavera-estiu. Hi ha 150 passatgers i a molts els ha agafat per sorpresa. GONZALO DÍEZ, passatger "No me lo esperaba para mi es nuevo, esto nunca lo había visto. La verdad es que se nos ha hecho el vuelo muy agradable, se ha acortado el tiempo." Per sort no hi hagut cap ensurt i els models han aguantat l'equilibri; tot i que asseguren que ha estat complicat. BORJA ÁLVAREZ,model "És massa estret el passadís, hi ha molta gent gravant, i bé, caminar era difícil." LAURA DIVIU, model "L'experiència ha estat estranya, és molt curiós avui en dia veure una desfilada a dalt d'un avió. No ha estat fàcil amb les turbulències." I tot plegat s'ha fet per anunciar que demà comença el Saló de moda urbana The Brandery, que l'organització espera que sigui tot un èxit. MIQUEL SERRANO, director The Brandery "Esperem que vingui molta gent a visitar-nos. Jo crec que unes 20.000 persones vindran. 26% d'internacionals que segueixen apostant per Barcelona com a port d'entrada i realment els interessa The Brandery com a promoció." Aquest any es manté el nombre de marques participants, un total de 135; i en aquesta edició es torna a obrir al públic no professional fins al diumenge.

Aquesta edició compta per primera vegada amb la participació de firmes de moda, com Replay, Slazenger i Veneno en la Piel. Compartiran protagonisme amb marques com Custo Barcelona, Superdry, Laga i Ian Mosh, que repeteixen participació.

The Brandery alternarà la presència de marques de  moda urbana i contemporània que presentaran les seves col·leccions de  la temporada d’hivern 2012-2013. Custo Barcelona farà dues desfilades: una dedicada a la seva línia Custoline i una altra a les seves creacions de moda infantil, Custo Growing, mentre que Slazenger, una firma tradicionalment lligada a  l’esport, presentarà la seva nova col·lecció de peces de moda urbana. La firma Veneno en la Piel, després d’una llarga trajectòria  d’èxits a Llatinoamèrica i altres païssos europeus, ha elegit la  passarel·la The Brandery per desfilar a Espanya per primera vegada.