ROGER GUASCH, director general del Gran Teatre del Liceu Quina és la situació econòmica del Liceu?" "És menys dolenta que fa un any, molt millor que fa un any." "Els 16 milions d'euros de dèficit són història?" "No són història, s'han de treballar. Era una previsió de dèficit i hem d'aconseguir que la venda d'entrades es compleixi, també els costos laborals, que els costos de les produccions es compleixin, perquè si es compleix això en el pla estratègic podrem dir d'aquí a tres anys que aquells 16 eren història, però ara no són història, ara els patim. Hem de sortir a vendre més que despatxar com fèiem. Hem d'aportar polítiques comercials per atreure públics, nous públics. Hem d'atreure gent que arriba a Barcelona com a turista, però també mantenir l'abonat que és fidel i que confia que això anirà endavant.

El responsable del Gran Teatre del Liceu, Roger Guasch, al càrrec des de fa un any, ha afirmat que l’economia del teatre ha millorat. Segons Guasch, en el darrer any s’han arribat als 16.000 abonaments, amb un creixement del 4,5%, i s’ha aturat, per tant, “la davallada anual”. Tot i les xifres positives, el director del Liceu ha reconegut que el teatre manté 16 milions d’euros de dèficit. “El patim”, ha dit, si bé preveu que en el termini de tres anys ja sigui història.

“Hem de treballar en més públic”

El Liceu treballa paral·lelament amb el repte d’atreure més públic, tant el local com ara també el turista. Fins i tot Guasch ha parlat de captar visitants d’altres franges d’edat com la dels 12 als 25 anys . “Hem de sortir a vendre més que despatxar com fèiem”, ha afirmat.