Als Cinemes Girona els va funcionar molt bé la primera campanya de micromecenatge que van engegar l’any passat per modernitzar una de les sales d’exhibició. Llavors la direcció va posar a la venda abonaments a 30 € i en va vendre prop de 4.000. “Va ser un èxit”, i això es va notar amb el nombre d’espectadors, que es van incrementar de forma notable fins a un 20% respecte a 2012 i van sumar més de 100.000 espectadors l’any, explica Toni Espinosa, director dels cinemes.

Gràcies als bons resultats de la primera campanya de micromecenatge, l’empresa ha tornat a apostar per aquesta fórmula i ha posat ara a la venda durant cinc dies els abonaments a 40 euros. El preu és una mica superior al de l’any passat perquè consideren que 30 € era massa barat per poder anar al cinema les vegades que un vulgui en tot un any.

Digitalitzar la sala gran, amb capacitat per a 300 persones, costarà 60.000 euros, que la direcció espera pagar amb la venda directa dels abonaments. Només quedarà pendent posar al dia la sala petita -de 100 espectadors-, que es farà probablement aquest mateix any. Els abonaments s’han posat a la venda a través d’Internet i també a les taquilles de les sales. Aquesta iniciativa contrasta amb el degoteig constant de sales que deixen de funcionar. Les més recents, les dels Lauren d’Horta i els cinemes Alexandra. De fet, des de 2010 Barcelona ha perdut prop de 5.000 butaques de cinema.