Cesc Gelabert presenta, en el marc del Grec i al Mercat de les Flors, ‘Framing time’. Es tracta d’un solo estrenat a la tardor al Baryshnikov Arts Center de Nova York, fruit de la col·laboració amb la companyia que dirigeix del mític ballarí d’origen letó Mikhail Baryshnikov. Gelabert defineix ‘Framing time’ com un concert de piano, una coreografia i una instal·lació de llum, que l’espectador pot visionar juntes o per separat. La música la serveix Pedja Muzijevic, qui interpreta una partitura d’un dels pioners del minimalisme, Morton Feldman. Burke Brown és el dissenyador de la llum, un altre element que el ballarí considera clau en aquest muntatge.

“Cesquismes”

‘Framing time’ és un espectacle sobri i assossegat, marcat per una música repetitiva i sincopada. Segons Gelabert, una mena de compendi de “cesquismes”, els moviments que ha treballat al llarg de la seva carrera com a ballarí, durant la qual els solos li han servit, justament, per experimentar. La peça dura uns 50 minuts i fa dues úniques funcions el 24 i el 25 de juliol a la Sala Maria Aurèlia Capmany del Mercat de les Flors.

A banda dels projectes escènics, Cesc Gelabert està preparant un llibre, que es dirà ‘El que m’agradaria que fos la dansa’. Tot i que, als  66 anys, ha creat més de 100 coreografies, no serà tant un llibre històric com una assaig teòric. “Hi aboco les meves teories sobre la dansa en l’art i en la vida en general. Defenso que la dansa hauria d’estar en l’educació i en el treball, per exemple”, comenta el ballarí.