DANIEL JIMÉNEZ, assistent de sala del World Press Photo "La polèmica amb la foto que no es va posar a les banderoles ens ha donat publicitat. El públic és fidel, hi ha boca-orella i té molta fidelitat de públic."

Des del 6 de novembre (quan es va inaugurar) fins a aquest diumenge, l’exposició al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) de les imatges guanyadores del concurs de fotoperiodisme més prestigiós del món ha rebut més de 40.000 visitants. Segons Dani Jiménez, assistent de sala del World Press Photo, el públic és molt heterogeni: hi vénen periodistes i fotògrafs, però també molta gent no relacionada amb l’ofici, homes i dones de totes les edats que se senten atrets per les imatges dels millors fotògrafs del món.

Aquest any, la mostra del World Press Photo va arrencar amb polèmica. L’Ajuntament va descartar la fotografia del torero Juan José Padilla, feta per Daniel Ochoa de Olza, per promoure l’exposició amb banderoles als carrers. El Departament de Comunicació Municipal diu que no la va censurar, sinó que va preferir triar altres imatges de l’exposició. Però els grups de l’oposició a l’Ajuntament (PSC, PP i ICV-EUiA) van acusar el govern de censura. Fos com fos, els organitzadors de la mostra reconeixen ara que la polèmica els va fer guanyar notorietat i que, segurament, això s’ha notat en l’augment del nombre de visitants d’aquest any: 40.000, en lloc dels 32.000 de l’any passat, en una exposició va durar una setmana més.

Tot i que l’entrada només costa sis euros, els diumenges han estat els dies en què l’exposició ha rebut més visitants: entre les 15 i les 20 h, l’accés ha estat gratuït. Diumenge passat, el primer del mes, tots els museus municipals eren de franc i les cues per entrar al “World Press Photo” ja van ser considerables.