Amb aquesta rúbrica s'ha donat el tret de sortida a un projecte amb què BTV impulsa el talent audiovisual emergent a Catalunya. Es dirà 'Tube d'assaig' i s'hi emetran nous formats de ficció i no ficció serialitzables, i per tant, amb vocació d'allargar-se durant 5, 8 o 10 capítols. BTV i la UPF escolliran els millors projectes, que s'emetran per televisió en un espai mensual amb diverses repeticions i en una finestra televisiva poc convencional. Els espectadors hi podran veure en directe les opinions de l'audiència i també un comptador actualitzat de la campanya de microfinançament a la plataforma Verkami, on podran col·laborar per fer possibles els següents capítols. SERGI VICENTE, director de BTV "Farem de vehicle per a la campanya de finançament, perquè l'emissió faci créixer el projecte i es converteixi en sèrie." A partir d'aquí, i si s'aconsegueix el finançament necessari, se'n produirà una primera de completa "low cost" que s'emetrà per BTV i les xarxes socials en un projecte transmèdia, i se n'obrirà una fase de subhasta, per produir segones o perquè no terceres temporades de la sèrie. JORDI BALLÓ, professor del Departament de Comunicació de la UPF "És un autèntic dispositiu que mira cap endavant i que les universitats inclouran com a proposta." El projecte compta, d'entrada, amb la col·laboració d'universitats i escoles audiovisuals, institucions públiques, i també productors privats i festivals. Una família que encara es podria ampliar i que espera provocar un efecte crida entre els estudiants de les universitats i visibilitzar els talents més joves.

BTV i la Universitat Pompeu Fabra posaran en marxa a partir del setembre un nou projecte a la televisió pública barcelonina, en què els nous talents tindran un paper protagonista. Es dirà ‘Tube d’assaig’ i s’hi emetran nous formats de ficció i no ficció serialitzables, és a dir, amb vocació d’allargar-se almenys durant 5, 8 o 10 capítols.

BTV i la UPF escolliran conjuntament els millors projectes. Els seleccionats s’emetran per televisió en un espai mensual del qual se’n faran diverses repeticions, i que tindrà una estètica televisiva poc convencional. Els espectadors podran veure en directe i a la pantalla les opinions de l’audiència i també un comptador actualitzat de la campanya de microfinançament a la plataforma Verkami. D’aquesta manera, i si creuen que la sèrie mereix seguir endavant, podran col·laborar-hi i fer possibles els següents capítols.

El director de BTV, Sergi Vicente, ha resumit l’objectiu del nou espai: “No volem que sigui un programa de televisió tradicional, en què tot ho fem nosaltres sols. L’objectiu és que, un cop més, les eines de participació siguin fonamentals i que l’audiència ens doni la seva opinió i fins i tot decideixi si un programa val la pena. És una nova manera de fer televisió, més enllà dels indicadors d’audiència tradicionals.”

Si la resposta del públic és bona i s’aconsegueix el finançament necessari, es produirà una primera temporada completa de la sèrie que s’emetrà BTV i es difondrà per les xarxes socials en un projecte transmèdia que arribarà més enllà de la pantalla. Paral·lelament s’obrirà una fase de subhasta perquè els autors puguin optar a produir segones i terceres temporades de la sèrie, junt amb algun promotor audiovisual.

L’objectiu és provocar un efecte crida a les universitats i donar visibilitat als nous talents emergents, segons explica el professor del Departament de Comunicació de la UPF, Jordi Balló. “És un autèntic dispositiu que mira cap endavant i que esperem que les universitats inclouran com a proposta. Fins ara hi havia projectes d’aquest tipus que, per manca d’una plataforma on créixer, quedaven minimitzats en un calaix.”

El projecte disposa, d’entrada, amb la col·laboració d’universitats i escoles audiovisuals, institucions públiques, i també productors privats i festivals. Una família oberta a ampliar-se a altres actors públics i privats que vulguin implicar-se.