L’esdeveniment vol concentrar diferents disciplines i arribar a un públic molt més general. L’Ajuntament hi aporta més de 300.000 euros, un 10% menys que l’any passat, i un escenari nou, el DHUB, el museu ubicat a la plaça de les Glòries. Amb aquesta iniciativa es vol potenciar tant la vessant més empresarial com la més creativa del disseny, especialment en temps de crisi.

El Barcelona Centre de Disseny (BCD) i Foment de les Arts i el Disseny (FAD) organitzaran el Barcelona Design Festival del 26 de juny al 5 d’octubre per segon any consecutiu, amb l’objectiu d’apropar el disseny a la ciutadania. El president del BCD, Pau Herrera, ha explicat que el festival vol “posar en valor el disseny i ajudar les empreses i professionals a vendre millor el seu treball”, així com beneficiar la ciutat i potenciar la marca Barcelona.

El president del FAD, Miquel Espinet, ha dit que el II Barcelona Design Festival mantindrà els dos epicentres d’activitat que van  centrar la primera edició: el FADfest, del 26 de juny al 12 de  juliol, i la Barcelona Design Week, de l’1 al 5 d’octubre, que  estaran units en el temps per desenes d’activitats, exposicions i  conferències. Segons Espinet, el BDF “vol fer visible el potencial de les empreses i  professionals del disseny per ajudar-los a competir a escala  internacional“, així com convertir-se en una plataforma per a dissenyadors joves.

El festival es desenvoluparà en diferents punts de la ciutat i  tindrà exposicions, congressos, lliuraments de premis, debats,  tallers, circuits i jornades de portes obertes, entre d’altres  activitats, que giraran al voltant de diferents vessants del disseny:  moda, arquitectura, interiorisme, art i artesania, disseny gràfic i disseny industrial. Com a novetats destaca un congrés dedicat al Disseny obert i  creativitat compartida que es far al CCCB, i un cicle de cinema i  disseny amb la col·laboració de la Filmoteca de Catalunya.

La primera edició del Barcelona Design Festival va tenir fins a 105 activitats, amb 3.200  empreses nacionals i internacionals que van presentar els seus  productes i projectes, i va rebre 104.000 visitants. Per a aquest any encara no hi ha una previsió de visitants, però l’organització espera superar les xifres de la primera edició.