MANUEL BAENA, Gremi d'Hotels de Barcelona "Tenint en compte que és l'any de la gastronomia a Catalunya hem volgut donar-li un protagonisme i hem preparat de tot: showcooking, masterclass... // Enguany hi ha un tema tan tradicional nostre que és el vermut, que ha calat molt la conjunció entre vermut i hotel. Ha calat molt i en aquesta setmana de les terrasses la gent tindrà propostes per vincular música amb el temps de vermut."

El programa preveu 234 activitats, entre les quals tallers de cocteleria, tasts de vins i de formatges, jocs infantils, concerts i classes de ball, entre moltes altres. I és que aquest any hi haurà força propostes gastronòmiques, aprofitant l’avinentesa que Catalunya ha estat guardonada com a Regió Europea de la Gastronomia 2016. Hi ha força terrasses on es pot dinar o sopar mirant Barcelona “a vista d’hotel”, però a l’hora de proposar activitats moltes opten per maridar concerts de petit format amb aperitius a l’hora del vermut.

L’entrada a les terrasses dels hotels és lliure i gratuïta, amb el límit de l’aforament, no només aquesta setmana sinó durant tota la temporada. La iniciativa és del Gremi d’Hotels de Barcelona que, en col·laboració amb l’Ajuntament, va crear aquesta trobada per obrir els hotels de la ciutat i apropar-los als barcelonins, sovint desconeixedors de tota aquesta oferta cultural i gastronòmica per a ciutadans que no s’allotgen a l’hotel.

Novament, hi haurà un concurs fotogràfic per a tots aquells visitants que utilitzin Instagram amb l’etiqueta #SetmanaTerrasses16. En cas de superar les 1.000 fotografies etiquetades, es donaran 1.000 € al projecte Hotel invisible, que recapta fons per a les persones en risc d’exclusió social.