L’Espai Escènic Joan Brossa ha posat en cartell el musical ‘Antiòpera de les oblidades’, inspirat en la popular obra que van signar fa gairebé un segle Bertold Brecht i Kurt Weill.

Si a l’original es mostrava l’Alemanya en crisi d’entreguerres, Marc Chornet, director de l’espectacle (i del Brossa), situa l’acció en la Barcelona precaritzada dels nostres dies. Les lletres de Neus Pàmies contribueixen enormement a reinventar la història, per bé que els personatges i l’essència de l’argument brechtià segueixen presents.

“Hi ha un to feminista que a l’original no hi era”, comenta Javi Vélez, un dels intèrprets. Les prostitutes de Ciutat Vella (les oblidades del títol), són tan protagonistes com Peachum o Mack the Knife (canviats de nom, el segon és Javi el Capi, perquè l’interpreta, precisament, Javi Vélez).

Treball final de diplomatura

El muntatge neix d’un encàrrec de Daniel Anglès als seus alumnes de quart curs de l’escola Aules, com a pràctica per acabar diplomatura. Són Alexandre Ars, Àngels Cervelló, Ferran Enfedaque, Laura Font, Clara Giralt, Laia Leal, Silvia Puertas i Javi Vélez, els vuit intèrprets del muntatge.

El musical té una banda sonora també contemporània, un còctel de trap, hip-hop i electrònica que signen Neus Pàmies i Gerard Masal. “Se’ns van donar com a referents artistes com Rosalia o Billie Eilish. No va ser fàcil, perquè a l’escola hem estudiat un tipus de cant diferent”, explica Laura Font.

‘Antiòpera de les oblidades’ sorprèn gratament tenint en compte la joventut dels actuants. Fa funcions entre el 6 i el 18 d’abril.