Encetada la 46a edició del Festival d’Estiu de Barcelona, la que recupera la normalitat en termes d’aforaments sense restriccions. I també una vocació internacional que en les dues darreres edicions, per la pandèmia, es va veure limitada. “Hem intentat donar una mirada europea amb el bo i millor de cada casa: la millor dansa holandesa, teatre alemany, musical anglès, circ francès… Però, sobretot, fer un Grec optimista”, argumenta Francesc Casadesús, director del festival.

Pels jardins del Teatre Grec hi campen ja els faunes del festival, imatge icònica de molts festivals d’estiu enguany recuperada. L’espai de Montjuïc és un dels més estimats pel públic, i el director n’és conscient. “Aquí fem una programació popular, per a públics molt diversos, amb alguns noms estrella. Però com a gestor la meva missió és incentivar també la curiositat cap a coses diferents”, afirma Casadesús.

Primer dia de festival al Teatre Grec

Tres coreografies, tres generacions

La Nederlands Dans Theatre és un dels noms destacats de la programació a Montjuïc, amb un prestigi internacional indubtable. Companyia referencial de la dansa contemporània europea ha estat l’encarregada d’inaugurar el certamen amb un potent programa triple. Tres peces de tres coreògrafs de generacions diferents: la valenciana Marina Mascarell, la israeliana Sharon Eyal i el nord-americà William Forsythe. El darrer, el més veterà, va trastocar la tècnica clàssica ja fa més de 30 anys. La Nedrelands ha ballat la seva mítica ‘One flat thing’.

De Marina Mascarell és ‘How to cope with a sunset when the horizon has been dismantled’, una peça confegida a partir de la idea de qüestionar quatre grans compositors occidentals: Richard Wagner, John Cage , Györgi Ligeti i Jean Sibelius. Macarell qualifica la Nederlands Dans Theatre amb aquest termes: “Un grup de persones amb certa elevació i actitud de poder amb tot”. De Sharon Eyal la NDT balla la coreografia ‘Bedroom Folk’, de gran dificultat tècnica i perfecció coral.

El nom de la companyia i l’atractiu de l’espai han fet que les entrades per a les dues funcions, 29 i 30 de juny, s’hagin esgotat.